Ce trebuie să ştim despre publicul de online

Ghid Jurnalism » Jurnalism online » Ce trebuie să ştim despre publicul de online

Ca să ştim cum să scriem pe web, trebuie să ştim înainte pentru cine scriem. Expertul în web usability Jakob Nielsen a identificat, în mai multe studii ale sale, nişte caracteristici generale ale utilizatorilor web:

– utilizatorii web nu citesc textele, ci le scanează. Doar 16% dintre ei citesc întregul text;

– au puţină răbdare, aşa că trebuie să fii convingător încă de la început;

– le e mai greu să citească decât pe print. Cititul online este cu 25% mai lent decât cel de pe hârtie;

– cititorii de web sunt mai implicaţi decât consumatorii de ziare sau audiovizual. Cei mai mulţi caută informaţii specifice;

– abandonează uşor textele irelevante.

Linkuri utile:

www.useit.com


Data articol: noiembrie 11, 2008

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *